• JADŁOSPIS DLA SENIORA (7DNI)

JADŁOSPIS DLA SENIORA (7DNI)

KCAL DIETY
39.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
Dostępność Duża dostępność

Zamówienie telefoniczne: 535536355

JADŁOSPIS DLA SENIORA  (7DNI)

 

 

Jak mądrze skomponować jadłospis dla osoby starszej? Jak poradzić sobie z niedoborami, specyficznymi smakami i przyzwyczajeniami osób starszych? Może warto pomyśleć o tym, by iść na kompromis? I skomponować dietę ze znanych i lubianych przez seniorów potraw a przy okazji zadbać o zdrową dietę? Dobra wiadomość! Da się!

 

Jadłospis będzie dobry dla osób z problemami z glikemią, z nadciśnieniem tętniczym, z chorobami serca, dyslipidemią. Wsparcie dla układu naczyniowego, sercowego, wyrównanie glikemii. 

 

A teraz szczegółowo o co zadbać w diecie seniora? 


O picie wody.  PIJEMY CZĘSTO, NAWET JEŚLI NIE CZUJEMY POTRZEBY, OK. 2 L DZIENNIE / 8 SZKLANEK DZIENNIE, SOKI, HERBATA I KAWA TEŻ MOŻE BYĆ.


 Kolejnym ważnym elementem diety są:  WARZYWA I OWOCE - PRZYNAJMNIEJ PÓŁ KG DZIENNIE, ŁATWIEJ TO PODZIELIĆ NA 5 PORCJI CZYLI WARZYWO LUB OWOC W KAŻDYM POSIŁKU, KOLOROWA DIETA TO WITAMINY, MINERAŁY I BŁONNIK. 


Następnie, PRODUKTY ZBOŻOWE - PEŁNOZIARNISTE, PIECZYWO GRAHAM, ZIARNISTE, ŻYTNIE, MAKARONY PEŁNOZIARNISTE, KASZE, CIEMNY RYŻ.


 Bardzo ważny jest także, NABIAŁ - Z WIEKIEM MUSIMY DBAĆ O ZAPOTRZEBOWANIE NA WAPŃ, Z WIEKIEM POJAWIAJĄ NAM SIĘ UBYTKI W KOŚCIACH, DLATEGO WARTO DO DIETY WŁĄCZYĆ PRODUKTY NABIAŁOWE. 3 szklanki mleka lub kefiru, maślanki, jogurtu. Można też sery chude i półtłuste twarogi.


 Ryby, mięso, jaja i nasiona warzyw strączkowych. Mięso można spożywać bez skóry, jedno jajko dziennie lub nasiona fasoli, bobu czy grochu. Ogranicz spożycie wędlin, czerwonego i smażonego mięsa. Ogranicz tłuszcze zwierzęce i zastąp olejami roślinnymi.


Na końcu oleje i orzechy - produkty zawierające kwasy omega 3, spożywajmy w umiarze. 


W teorii wszystko wygląda kolorowo, na szczęście o komponowanie tego w posiłki i układanie w ciągu dnia nie musisz się martwić - zostaw to mi. Ułożę to za Ciebie, a ty wybieraj dania i dni do woli!  Zapraszam do menu pełnego pyszności, które pozwoli zachować zdrowie Naszym seniorom! 

 



 

Dieta w zestawie posiada: 

1.     7 dniowy jadłospis  

2.     Skrót tygodniowy na każdy tydzień,

3.     Każdy dzień rozpisany na posiłki,  

4.     Użytkowe miary produktów,  

5.     Listę zakupów na cały tydzień, 

6.     Tabelki do kontroli postępów    

 


Przykładowe dania z jadłospisu: 

1. Bigos

2. Fasolka po bretońsku  

3. Żurek z kiełbasą

4. Ziemniaczki z jajkiem sadzonym i kefirem  

5. Śledź w śmietanie z ogórkiem kiszonym 

6. Jajecznice z kolorowymi kanapkami  

7. Pasty kanapkowe z tuńczykiem  

 

* Zapoznaj się z pełnym opisem produktu przed zakupem.  

 

 


 

ROZKŁAD MARKOSKŁADNIKÓW

 

  • BIAŁKO 20 %
  • TŁUSZCZE 30 %
  • WĘGLOWODANY 50 % 

 


  

Dodatkowe informacje:

  •  jadłospis składa się z 5 posiłków (śniadanie, obiad, kolacja) dania są dość złożone i można je rozłożyć na więcej posiłków np. obiady dwudaniowe, śniadania złożone z jajecznicy i kanapek.
  • śniadania to jajecznice, kanapki, kanapki z pastami i owoce,
  • kolacje - są również na ciepło
  • składniki w diecie: jaja, owoce, warzywa, napoje roślinne, mięso, gluten
  • nie posiada: owoców morza, wieprzowiny, wołowiny, 

 


 

* Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie produktów elektronicznych przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy do produktów elektronicznych i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną. 

  


 

WYBIERZ ZDROWIE DLA SIEBIE!